Saturday 25 February 2012

Mutiara Kata- Kongsikan Bersama

Oleh kerana terdapat permintaan agar saya mengumpulkan semua mutiara kata untuk dikongsikan..jadi saya wujudkan blog ini untuk menjadi wadah perkongsian mutiara kata dan nasihat untuk manfaat bersama =]
 

Himpunan Mutiara Kata

1. Wanita sejati bukan dilihat dari kekhuwatirannya digoda orang di tepi jalanan tetapi dilihat dari kekhuwatirannya dirinyalah yang mengundang orang tergoda. Wanita sejati bukan dilihat dari sifat mesranya dalam bergaul tetapi dilihat dari sejauh mana ia mampu menjaga kehormatan dirinya dalam bergaul. Wanita sejati bukanlah dilihat dari seberapa banyak dan besarnya ujian yang ia jalani tetapi dilihat dari sejauh mana ia menghadapi ujian itu dengan penuh rasa redha dan kehambaan kepada TUHAN nya. 
2. Girls are like apples on trees. The best ones are on top. But sometimes, boys don't want to reach all the way to the top so they get the rotten ones at the bottom. So girl, if you are lucky there's should be a right boy who is willing to go all the way for you.
3. Hati manusia sangat fleksibel, tersentuh, mudah bimbang tatkala takdir tidak sebulu dengan fitrah, tatkala diserang malapetaka di luar dugaan resah bukan kepalang, akal separa waras.Bila keinginan diharapkan menemani, datang pula bebanan menghantui.
Manusia tidak selama-lama akan kebal, pasti ada satu saat dia akan tunduk, jatuh. Oleh kerana itu, Islam mengajar agar kita tidak sombong untuk belajar daripada alam, pengalaman, sirah buat pendinding kalis kecewa, sengsara, dan lara.
Kita mesti selalu jadi baik, agar yang baik juga Allah Taala jodohkan untuk kita. ^^

3 comments:

  1. SIR, tulisan tak berapa terang lah. hee

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah will improve on a next post ya :-) thx.

    ReplyDelete
  3. hee welcome sir ;)

    ReplyDelete